WMS תוכנה לניהול מחסן

 
WMS תוכנה לניהול מחסן ממוחשב - דיימקס

WMS

בתקופה בה עושר המידע הולך וגדל יותר, חברות מקימות מרכזים לוגיסטיים ומכרזי הפצה. אנו מציעים מערכות ממוחשבות לניהול מחסנים לוגיסטיים ומחסני הפצה, כגון WMS. תוכנה לניהול מחסנים הינה כורח המציאות ומהווה "מכפיל כוח" להתייעלות, ניהול בריא של מערכות לוגיסטיות וטיוב מערך התפעול של חברות. תוכנה לניהול מחסנים מאפשרת ללקוחות לנהל, לעקוב ולחזות התנהגות פריטים מלקטים במחסנים, עקיבות אחר תאריכי תפוגה וכיוצא באלה. 
WMS - warehouse management system - הוא שם התוכנה שכשמה, מאפשרת הנעת תהליכים אוטומטיים לפעולות שונות בשלבי פעולת המלאי: קליטת מוצרים למלאי מספקים שונים, פיזור המלאי למדפים או למקומות האחסון השונים, ליקוט מוצרים לספקים השונים , אריזה, ניהול מוצרים לשילוח, ספירת מלאי וריענון של המלאי- מענה לצרכים שונים כמו החזרות מוצרים, ומעל לכל בקרת איכות של כל השלבים מרצפת הייצור ועד אחסון המוצרים במחסן או בחנות ויצירת דוחות מעקב שוטפים בקלות.

על מנת להצליח לעבוד באמצעות התוכנה הממוחשבת יש ליצור התאמה בהגדרות של צורת העסק מבחינה לוגיסטית ומבנית ולאפיין את אופן פעולת העבודה הלוגיסטית בכל שלבי העבודה.
כל המוצרים והפריטים צריכים להתאפיין בצורה חד ערכית על ידי ברקוד. באופן זה מסופון שקורא את הברקוד ומקושר למערכת הממוחשבת המרכזית שמאפשרת באופן הזה את חישוב כל התהליכים בארגון – מה שיאפשר לארגון להתייעל, לצמצם טעויות הקלדה, זמן עבודה קצר יותר וחיסכון בהוצאות.
כדי לאפשר את הזיהוי של הפריטים דרך ברקוד יש להצטייד במדפסות למדבקות הברקוד, מסופונים מתאימים לסוג העבודה, ושבכל שטח העבודה תפעל רשת אלחוטית שתאפשר את החיבור התמידי למערכת הניהול המרכזית שתעבוד על שרת יחיד בלי שתצריך ביצוע ממשקים והתאמות.

לתוכנת WMS יש יתרונות רבים כל כך שהמחשבה על ניהול רצפת ייצור או מחסנים ומכירה של פריטים בלעדיה נראית כמעט בלתי אפשרית.

יתרונות מערכת WMS לעובדי הארגון

באמצעות עבודה יעילה ומדויקת שמתאפשרת הודות לתוכנת הWMS- תהליכים רבים בעבודה בארגון ישתפרו- היתרון הראשון שתוכלו להבחין בו הוא מהירות משך זמן ההטמעה והיישום של התהליכים השונים.
יתרון נוסף חשוב הוא השקיפות של המידע והיכולת לבקר את התהליכים השונים בכל רגע ורגע נתון.
עבודתם של המחסנאים תשתנה ותהפוך לקלה ופשוטה ותאפשר התמצאות בקלות באמצעות שימוש במסופון.
השמירה על הסדר במחסן תהיה אף היא טובה יותר בדרך הזו ותאפשר הוצאה והחזרה של פריטים במחסן בקלות ובלי טעויות.
הסדר הזה והיעילות יקצרו גם את זמני האספקה בעת קבלת ההזמנות וקיצור זמן ההגעה שלהם ללקוחות.

יתרונות תוכנת WMS לניהול

כל מנהל יודע כי ברגע שעבודת העובדי בארגון פשוטה ויעילה יותר כך הופכת גם עבודת הניהול ליעילה וטובה יותר בהתאמה.
שיפור העבודה של מנהל המחסן /המלאי באופן שמאפשר בקרה וניהול מספר מחסנים בו זמנית ללא הפרשים וצורך בעבודה ידנית.
המערכת תדע לספק דוחות שיאפשרו את הניטור והבקרה בזמן אמת אחרי כל שלב ושלב בעבודה.

מערכת המחשב מאפשרת למנהל לקבוע את האסטרטגיה לעובדים לפי משימות השונות ולבחון את אופן העבודה וקצב העבודה כך שהמשימות עצמן יוכלו להיות מוגדרות בהתאם – מנהל יוכל לבחון את משך זמני העבודה בכל שלב ולהציב יעדים לשיפור בהתאם וכל להוסיף וליעל את העבודה בארגון.
המערכת תאפשר למנהל גם לזהות חוליות עבודה חלשות ולטפל בהן בכל רגע נתון. מניעת הוצאת סחורות מהמלאי ללא רישום , ניהול הזמן בצורה יעילה לכלל העובדים וניהול יעיל יותר של כוח האדם.
הגדרת המשימות השונות לעובדים בצורה ממוחשבת שתיצור גם רצף עבודה וגם פחות חיכוכים בין העובדים עצמם.

שיפור ויעילות שלבי העבודה השונים

עבודת המחסן באמצעות מערכת WMS מייעלת גם את כל שלבי העבודה באופן נפרד- לדוגמא ליקוט מוצרים יכול להתאפשר באופן זה באופן מתוכנן מראש- מנהל העבודה יכול לקבל את ההזמנות ולנהל את עבודת הליקוט לפי לקוח/הזמנה/פריט/ליקוט לפי קו אספקה או לפי כלל מוגדר מראש וכן לנהל מספר רב של אספקות בו זמנית באופן הזה.
שיפור שלב הקליטה של המוצרים והאחסנה שלהם במחסן: התאמה בין הזמנות הרכש למוצרים המתקבלים ותעודת הספק תאפשר לעובדי המחסן לבצע בקרת איכות למוצרים שהתקבלו בזמן שהיה נדרש להם בעבר לקלוט את הסחורה.
העובדים ידביקו את המדבקות המתאימות לסחורה שתתקבל וידעו לאחסן אותה במקום המתאים במחסן – המערכת תדע ליעל גם את תהליך המיקום בהתאם לכמויות המלאי והנדרשות והתאריכים.

פתרונות לניהול מחסן שדיימקס מציעה:

  • משווקת ומטמיעה תוכנה לניהול מחסן ושרשרת הפצה מבית Informatics Mantis הבינלאומית.
  • מפתחת מערכות מידע ומספקת שירותי ייעוץ לניהול וייעול שרשרת האספקה עבור ארגונים בינוניים וגדולים.

על החברה Mantis:

  • Mantis הוקמה בשנת 1996 ומספקת פלטפורמת תוכנה נרחבת ומתקדמת ביותר לניהול מחסנים ושרשרת האספקה ב - 22 מדינות.
  • ל- Mantis יותר מ- 800 לקוחות בארץ ובעולם, כולם בתחום תוכנה לניהול מחסן. 
  • פתרונות חברת Mantis משלבים יכולת טכנולוגית משובחת, משולבת בידע נצבר רב שנים בתחום שרשרת הלוגיסטיקה וההפצה כל זאת משולב במנגנון יישום המאפשר ללקוח גמישות תפעולית ותגובה מהירה לשווקים דינמים ולצרכי שוק משתנים.

בחברתינו מחלקה יעודית להטמעת מוצרי תוכנה המשלבות יכולות ניהול פרוייקטים BOS DIMEX ופלטפורמה תוכנתית מתקדמת מבית Mantis הבינלאומית.

פלטפורמת תוכנה העומדת בחזית הטכנולוגיה לניהול כל שרשרת האספקה וכוללת את התכונות הבאות:

1. Warehouse Vision פתרון לניהול מחסנים –  WMS תוכנת ניהול מחסן.

2. Transportation Vision: פתרון לתכנון וניהול הובלות.  

3. Planet Vision: פתרון לניהול רצפת הייצור (תוכנה לניהול רצפת ייצור).

4. Container Vision: פתרון לניהול נמלים, חצרות קונטיינרים והמכלתם בהתאם לתקנים ומגבלות הקיימים בשווקי העולם.  

5. Quality Vision: פתרון לניהול האיכות (תקני HACCP , ISO , תלונות לקוח, פגמים, ביקורות איכות, עקיבות חומרים וכו...).  

6. Inventory Vision:  פתרון לאופטימיזציה של המלאי אל מול תחזיות ביקוש על ידי חישוב מתקדם של תחזיות וטיוב מדיניות הזמנות המלאי (מלאי ממוחשב). 

ספירות מלאי בארגון הם בדרך כלל מציאות לחוצה ומאומצת אליה נדרש הארגון לקראת סוף חודש דצמבר – השימוש במערכת הממוחשבת יאפשר את ניהול המלאי באופן שוטף במהלך כל השנה באופן כזה שלא יצריך כוח אדם מיוחד לקראת סוף דצמבר מה שגם ימנע מתח רב וגם יחסוך כוח אדם וכסף.
 
חשוב להדגיש כי במידה ואין לכם תוכנת WMS עדיין, המעבר לשימוש בה אינו ארוך אך בהחלט דורש ליווי צמוד לכל אחד מהשלבים הדרושים לאפיון וההגדרה של התהליכים במערכת הממוחשבת, הדרכה לצוות הניהול ולצוות העובדים והתאמת המערכת לצרכים של כל ארגון וארגון באופן ייעודי ומתאים.
 
בנוסף לכל ארגון יידרש מכשור שונה להפקת הציוד הנוסף הדרוש לשימוש במערכת- מדבקות הברקוד, סוגי הסורקים השונים, וכד'. 
צוות המומחים שלנו בדיימקס מנוסה בהטמעת מערכות WMS והתאמת המכשור הנדרש בארגונים ובחברות רבות במשק ומלווה חברות רבות בשלבים שונים ובעיקר בעת ספירות מלאי.
 
למידע נוסף על תוכנה לניהול מחסן ממוחשב? צרו קשר ונציגנו ישמחו להעניק לכם מידע .