אינוונטר

 
ספירת מצאי - דיימקס בוס

ספירות רכוש קבוע
 
חברת בוס דיימקס NEXT LINE מתמחה בביצוע ספירות מצאי/רכוש קבוע בארגונים, חברות, מוסדות, רשויות ומשרדים ממשלתיים.
 

ביצוע ספירות מלאי ורכוש קבוע הינו הכרח המציאות לארגונים/רשויות שיש ברשותם היקף גדול של רכוש קבוע החל מציוד מחשוב, ציוד יעודי, ציוד משרדי ועוד ועוד.. בכל דוח כספי של כל חברה וארגון נדרש לציין בצורה יסודית ומדוייקת את היקף הרכוש הקבוע בארגון וככל שהארגון גדול יותר כן ערכו של הרכוש הקבוע גדול ומהותי יותר כחלק בלתי נפרד מנכסי הארגון.

חטיבת מיקור החוץ NEXT LINE  

חברת בוס דיימקס באמצעות חטיבת מיקור החוץ NEXT LINE מתמחה בביצוע ספירות אינוונטר מזה שנים רבות. ביצוע ספירות אלה במגוון שיטות ותהליכים התואמים את צרכי הארגון והתרבות הארגונית שלו. אנו מציעים פעילות מלאה של פרויקט TURK KEY לביצוע הספירות הרכוש באמצעות מגוון רחב של תוכנות שפותחו על ידי חברתנו, ממשקים למערכות המידע של הארגון, וכן תצוגה ויזואלית של התקדמות הספירה. בתום הספירה הלקוח מקבל קובץ מפורט בפורמט הנדרש לו שאותו הוא יכול לקלוט אל תוך תוכנת ה ERP שלו או תכונת הנכסים שלו ומרגע זה למעשה המידע אודות נכסי החברה מדויק לחלוטין.

ביצוע אינוונטר

ספירות ומיפוי הרכוש הקבוע מבוצע באמצעות טכנולוגיית ברקוד, טכנולוגיית RFID ( תג חכם אלקטרוני) ובחלק מהארגונים אנו משאירים גם מסופונים ותוכנה על מנת שבעתיד יוכל הארגון לספור בעצמו בקלות יתרה. הצוותים בשטח שמבצעים את הספירה הינם צוותים מנוסים, לכל צוות אנו ממנים מנהל צוות בעל ניסיון רב בביצוע ספירות מצאי וכן איש תמיכה מיחשובית לכל פרויקט.

חברת בוס דיימקס מבצעת פרויקטים של אינוונטר קבוע במגוון רחב של לקוחות בישראל:
  • משרדי ממשלה
  • מוסדות רפואיים
  • קופות חולים
  • ארגונים ממשלתיים
  • חברות פרטיות
  • חברות היי טק
  • חברות קמעונאיות בפריסה ארצית
  • עיריות
  • רשויות מקומיות וגורמים ביטחוניים

ביצוע ספירות בארגון, במיוחד של רכוש קבוע או בשמו הלועזי אינוונטר, היא משימה, חיונית לקבלת תמונת מצב לגבי המלאי הקיים ולייעול ההוצאות התפעוליות וכן מופיע בסעיף "הנכסים" בדוחות הכספיים של החברות. מהו מצאי? מהם הקשיים העומדים בפני עסקים בטרם ביצוע ספירות? ואילו פתרונות קיימים על מנת לייעל פעולה זו?

מהו אינוונטר?

ציוד המהווה נכס לארגון, ומשפיע על סעיף הנכסים למאזן, הוא כולל, בדרך כלל ציוד יקר, לרבות: ציוד מחשובי - החל ממסכים, כוננים, כבלים, מקלדות, עכברים ותוספים נלווים.
ציוד קצה - כמו מדפסות, פקסים, טלפוניה, אוזניות
ציוד הדרכה - כמו דוכני נאומים, מקרנים, מסכים נגללים.
ציוד לשירות עובדי המשרד - שולחנות, כיסאות, שטיחים, ועוד.

הקשיים הקיימים בעת ביצוע ספירות

זמן זה כסף - תרתי משמע, כאשר עסק נדרש לביצוע ספירה, עקב צורך בהתייעלות תפעולית, הבנת המלאי הקיים שלו או דרישה לפריט בכמות מסוימת מצד לקוח, הוא נדרש להקצות משאבים ארגוניים לטובת הנושא לרבות עובדים, מקום וזמן עבודה, אשר בדרך כלל, יבואו על החשבון הטיפול בפעולות השוטפות.

תיוג ראשוני של האינוונטר והקמתו במערכות החברה:

הכל מתחיל בתיוג הפריטים והמצאי, כל פריט שיוכרז כמצאי/אינוונטר יתוייג בין באמצעות תווית ברקוד מחומרים בעלי שרידות ארוכת שנים בין עם תווית RFID חכמה בתוצמע לפריט ותכלול גם לעיתים מספר סריאלי /טבוע של המוצר שהוא מספר חד חד ערכי.

ניהול הספירה - ספירה נכונה ואיכותית דורשת התארגנות, הן בהוצאת דו"ח המלאי הקיים, עליו מתבססת הספירה, והם בהכרת המיקומים השונים, כיון שציוד אינוונטר מפוזר על פני כל משרדי וחדרי הארגון, מדובר על ספירה מורכבת במיוחד, שאם לא תתנהל באופן מאורגן ומקצועי, הכולל שימוש בעזרים טכנולוגיים, תביא לתוצאות לא אמינות.

קושי בתיעוד הספירה - גם אם הארגון פועל עם מערכת מידע מקצועית, ובעבר, החתים בעלי מקצוע על הריהוט והמיכון הטכנולוגי המשרת אותם, הדבר אינו מבטיח בסיס מידע אמין.  עקב שינויים במצבת כח האדם, וביצוע העברת של ציוד ללא עדכון ודיווח למחלקות המנהלות את המלאי.

אילו פתרונות קיימים בשוק?

שכירת צוות רנדומלי לביצוע ספירה - הפתרון נותן מענה עבור שימור הפעילות השוטפת, אבל הוא עדיין מצריך ממנהלי הארגון התעסקות עם עובדים יומיים ואקראיים, ללא מידת היכרות עם הארגון, שמגויסים למשימה זו בלבד, אשר צורכים משאבים רבים כמו הדרכה ולימוד, אינם מכירים את כל הפריטים, המק"טים, ובדרך כלל מבצעים ספירה ידנית ומסורבלת.

שכירת חברת מיקור חוץ מקצועית ומנוסה בהקמה, מיפוי וספירת אינוונטר - שירות הניתן על ידי גוף מוכר, אשר מעסיק אנשי צוות מקצועיים, שיבצעו ספירות מקצועיות לציוד קצה וציוד קבוע בארגון לרבות ריהוט, ציוד הדרכה וכדומה, ומסוגלים לבצע עבודה באופן עצמאי, ובפיקוח של מנהל מטעם חברת הלוגיסטיקה.

חברה מקצועית שכזו מצוידת בתוכנות מתאימות אשר הושקע בהן שנות אדם רבות של פיתוח, התוכנה מאפשרת ניהול סדור והקמה של המצאי תוך בקרה קפדנית על תהליך הספירה ברמה פרסונאלית של כל סופר וסופרת ותיקון טעויות מיידי במידה וקיימות כאלה בתהליך הספירה.   חברות מיומנות מאפשרות גם ממשק לקובץ המצאי של הארגון, מהלך זה מקל מאד ומייעל את ניהול הספירה והעדכון במערכות הארגון בצורה אוטומאטית.  פתרון זה מאפשר לעסק ליצור רציפות בשירות, כאשר תהליך הספירה מתקיים במקביל.

השירות מתאים לארגונים בינוניים וגדולים, מתבצע באמצעות צוות מקצועי ומכשור ממוכן, אשר ממפה את המלאי, אוסף נתונים, ומשתמש בטכנולוגית תג חכם אלקטרוני לייעול זמן הספירות ויותר מכך ייעול תהליך התיעוד, הכולל מיפוי המצאי, רישומו, ועדכון מיקומו בארגון. השירות כולל הקמת מסדי נתונים ובניית תשתית ענפה לספירה עצמאית בעתיד. בתום ביצוע הספירה, המידע מוזן אל מערכות ה ERP של הארגון.

רכוש קבוע - דיימקס בוס


 
חזרו אליי בקשר למוצר זה