פרויקט תיוג וניהול מלאי רכבים באמצעות RFID

 
פרויקט תיוג וניהול מלאי רכבים באמצעות RFID
חברת בוס דיימקס ביצעה מספר פרויקטים מבוססי טכנולוגיית RFID פסיבי בחברות יבואניות רכב מובילות בישראל.

הצורך:
זיהוי מהיר של כלי הרכב המיובאים – כלי הרכב מגיעים מחו"ל באוניות לנמלים השונים בישראל, כלי הרכב מגיעים מסומנים ע"י מדבקות RFID שמודבקות על חלון הרכב ( ברוב המקרים), תווית הברקוד קשה מאד לקריאה, ולאחר שהייה של מספר ימים בחניות בנמלי הארץ, התווית בלתי קריאה בשל לכלוך/פוספטים/אבק וכן יש קושי בקריאת הברקוד בשעות "החמות" של היום בהם אור השמש מפריע לקריאת הברקוד בצורה תקינה.

חברות יבוא הרכבים נדרשות לנהל את מלאי הרכבים לפני שקיבלו מספר רכב מסודר, סוג הרכב, צבע, דגם ומיקום הרכב במגרשי הרכב השונים.

בנוסף, חשוב ליבואן הרכב לדעת האם רכב עבר ממתחם חניה אחד למשנהו ע"י דיווח פסיבי שלא תלוי בדיווח יזום של העובד שמשנע את כלי הרכב וכן חשוב לדעת אם הרכב עלה על משאית מובילית, ואילו רכבים יצאו מהנמל על גבי משאית המובילית.

הפתרון:
תיוג כלי הרכב מייד שהוא יורד מהאונייה בנמל, באמצעות תהליך "תיוג ושיוך" PAIRING למול תוית הברקוד שכבר קיימת ברכב ומגיעה מיצרן הרכב.

כל רכב יקבל תג פסיבי UHF שישויך למספר השלדה של הרכב ומכאן והלאה בתהליך תג ה RFID ייצג באופן חד חד ערכי את כלי הרכב מבלי שיהיה צורך בקריאה יזומה של תווית הברקוד שלעיתים נשחקת/לא קריאה.

הרכב יורד מגשר הספינה, מזוהה ע"י הנהג המנע באמצעות מסופון נייד מבוסס אנדרואיד שקורא את תג ה RFID וכך יש שיוך בין הנהג המשנע לבין הרכב אותו הוא משנע ( חשוב מאד במקרה של נזק בתהליך השינוע לדוגמא).

הנהג משנע את הרכב למתחם בואהוא אמור להחנות, בדרך הרכב עובר בשער RFID נייח תוצרת חברת ZEBRA TECHNOLOGIES והמערכת מקבל חיווי תא השטח (פוליגון)  אליו הגיע הרכב.

המשנע מחנה את הרכב, קורא את תג ה RFID באמצעות המסופון ומקבל מיקום GPS אוטומטי היכן קרא את התג ובאופן הזה המערכת יודעת מיקום הרכב במדוייק.

בשלב הבא בו נדרשים להזיז את הרכב מאיתור לאיתור, או לנפק את הרכב לתהליך התקנתו ואספקתו ללקוח PDI – PRE DELIVERY INSTALTION , נהג השינוע קורא את התג ברכב ממרחק של עד 6 מטר, עובר /יוצא מהמתחם ושם נקרא ע"י הקורא הנייד.

הרכב נכנס עם המשנע לאזור ה PDI בו הרכב עובר הכנה למסירה וגם שם קורא RFID נייח קורא את הרכב ומעביר את המידע למערכת התוכנה.

בסוף התהליך הרכב מסופק ללקוח, נקרא ביציאה ע"י קורא פסיבי נייח FX9600 של חברת ZEBRA TECHNOKOGIES ומקבלים "סגירת מעגל" מלאה ועקיבות על הרכב וכל הטרנסאקציות אותן עבר הרכב כולל נקודות ההתקנה השונות במתחם.

המערכת זוכה להצלחה רבה בקרב יבואני הרכב ומאפשרת להם עקיבות מלאה של כלי הרכב, ניהול מלאי וכן חיווי וניהול העובדים שמשנעים את הרכב או מבצעים התקנות במתחם.

לפרטים נוספים: sales@dimex.co.il
חזרו אליי בקשר למוצר זה