טכנולוגיית RFID

טכנולוגיית RFID

טכנולוגיית RFID , תגים משדרים:

 

טכנולוגיית RFID היא טכנולוגיה המשמשת לזיהוי אוטומטי ומדויק של אובייקטים באמצעות מידע מגוון שמצוי על גבי התג או לחילופין קריאת מידע קצר על גבי התג שתוביל באמצעות תוכנת ניהול RFID למידע על האובייקט שישכון במערכת התוכנה של הלקוח ( להלן תוכנת RFID).

המידע המקודד על התג מועבר באמצעות גלי רדיו בתדרים שונים מה שמאפשר זיהוי מהיר ובלתי "נגמר" (כלומר קריאה כל עוד התג והוקרא נמצאים בסמיכות) במרחק נתון.

קיימים 3 סוגי תדרים עיקריים בטכנולוגיית RFID UHF , HF וכן LF. חשוב לציין שרבים קוראים לכל סוג של תג משדר תג RFID מה שהוא שגוי מיסודו שכן יש גם תגים שמשדרים באמצעות תקשורת "אקוסטו מגנטית" הללו אינם מוגדרים תגי RFID.

תדר UHF – התדר הנפוץ ביותר בטכנולוגיית RFID , התדר משתמש בטווח של 860-960 מגה הרץ מאפשר זיהוי מהיר וטווח רחוק יחסית של מטרים רבים מהאובייקט אותו נדרש לזהות , תדר זה נמצא בשימוש מורחב בתעשיית הלוגיסטיקה ,טקסטיל ואופנה, קמעונאות , מסחר , מכבדות תעשייתיות וזיהוי משטחים וארגזים במרכזים לוגיסטיים וכן בעולם התחבורה.

דוגמאות למערכות מבוססות RFID UHF הן תוכנה לניהול מכבסות מבוססת UHF, בקרת כניסה ויציאה של רכבים ממוסכי יבואן רכב, ניהול גלילי נייר , תוכנת ניהול רשתות אופנה באמצעות תגי RFID וכיוצא באלה

תדר HF- תדר גבוה בדרך כלל ישתמש בטווח שלך 13.56 מגה הרץ , תגים מבוססי HF מתאימים לעבודה במרחקים קצרי סנטימטרים בודדים ומשמש בדרך כלל לבקרת כניסה למבנים, תעשיית הבידור כרטיסים רבים מקודדים עם תג HF, מערכות תשלום , מערכות בידור , ספריות ציבוריות ועוד..

קורא RFID מתחלק ל 2 סוגים קורא נייח דוגמת ZEBRA  FX9600   וקוראים ניידים המאפשרים התחברות לטאבלט או מסופון לדוגמא : UNITECH RFD200  או ZEBRA  RFD8500 .

קורא ה RFID קורא את תכולת התג , מעביר אותו למערכת המחשוב של הארגון או מערכת הניהול דוגמת תוכנה לניהול מכבסות, מערכת ניהול מחסן WMS MANTIS, מערכת ניהול מכבסות ורבים נוספים.

טכנולוגיית RFID הופכת נפוצה יותר ויותר בשרשרת האספקה ובלוגיסטיקה על מנת לעקוב בקלות אחר סחורות/מוצרים/משטחים/קרטונים בשרשרת האספקה באמצעות תגי RFID מתאימים ניתן לעקוב אחר הסחורות בזמן אמת ובתנועה בנמלים, מחסנים , חנויות כל זאת לאחר שיש התאמה מלאה בין התג, סוג התג, סוג הקורא והצורך שאותו נדרש לפתור באמצעות טכנולוגיית RFID.

חשוב לציין כי קיים מגוון עצום של תגי RFID החל מתגי נייר, המשך במדבקות נייר משולבות RFID, תגי RFID מוקשחים, תגים מיוחדים להתקנה על מוצרי מתכת ON METAL TAGS  וכן תגים למגוון רחב של תנאי סביבה כאלה ואחרים.

טכנולוגיים RFID  הפכה לנפוצה יותר ויותר בשל הפחתת המחירים של עלויות התגים בשנים האחרונות וניתן כיום לראות מגוון רחב של יישומים שמבצעים הצוות הטכני של BOS DIMEX  .