סורקי / קוראי ברקוד חוטיים השוואה לסורקי ברקוד אלחוטיים

סורקי / קוראי ברקוד חוטיים השוואה לסורקי ברקוד אלחוטיים

קוראי הברקוד וסורקי הברקוד הפכו כבר לפני עשרות שנים מוצר יעיל ונוח לשימוש כמעט בכל מקום בו נדרש לבצע איסוף נתונים.

בבואנו לקרוא ברקוד על מוצרים, חומרי גלם, תוצרים עומדות בפנינו מספר אפשרויות לקריאת הברקוד :

קוראי ברקוד חוטיים – סורקים הכוללים כבל יחודי – לרוב USB שיתחבר למחשב או קופה רושמת

סורקי ברקוד אלחוטיים – סורקים משדרים אשר מחוברים למחשב/ קופה באמצעות תקשורת אלחוטית מסוגים שונים.

היצרנים המובילים בעולם הסורקים וקוראי הברקוד הם בעיקרם: ZEBRA TECHNOLGIES  , HONEYWELLUNITECHARGOXHPRTNUMADATALOGIC  וכיוצא באלה.

רוב היצרנים המובילים בעולם מיצרים חלופות שוהות של קוראי ברקוד : קוראי ברקוד חוטיים , סורקי ברקוד אלחוטיים מבוססי תקשורת RF, קוראי ברקוד אלחוטיים מבוססי BLUETOOTH  וכאלה בעלי תקשורת ייחודיות ליצרן.

סורק ברקוד יעודו הוא קריאת הברקוד המודפס על גבי המוצר או על גבי מסך (לדוגמא קופון הנחה על טלפון נייד) , והעברת המידע לתוכנת המחשב/ תוכנת הקופה /מערכת התוכנה של הלקוח באופן כזה ששדה הברקוד היעודי בתוכנה יקבל את הנתונים בצורה מסודרת מהירה ומדוייקת

קוראי ברקוד מייתרים את עבודת ההקלדה של מקט"ים, מספרים,קודים וכל נתון שיש להזין בתוכנות השונות של לקוחות.

קריאת הברקוד יכולה לעבור בשני אופנים למחשב הלקוח : חוטי או אלחוטי.

יתרונות הקורא האלחוטי הם שהלקוח לא מוגבל באורך הכבל של הסורק כמו שמקרה של סורק חוטי ולכן הוא יכול לנוע בחופשיות במרחק של עשרות מטרים מנקודת המחשוב (מחשב/קופה) לסרוק את הברקוד , להעביר את הנתון ולהמשיך לסריקה הבאה.

קוראי ברקוד חוטיים לעיתים מהווים מגבלה שכן מקובל לספק 'וראי ברקוד עם גבל של עד 1.8 מטר לערך ולכן המשתמש מוגבל במרחק זה מהמחשב.

נקודה נוספת, כבלים "נוטים להיקרע" ולכן משיכה לא אחראית בכבל של סורק ברקוד חוטי יכולה להזיק לשלמותו ואף למשוך את המחשב של הלקוח והנזק ברור, נקודה זו נמנעת בעבודה עם סורק אלחוטי.

לעומת זאת קורא סורק ברקוד אלחוטי מאפשר תנועה חופשית , מונע פגיעה בכבלים ומקל מאד את עבודת המשתמש

אם נחפש בכל זאת חיסרון בקורא אלחוטי נמצא את עלות החלפת הסוללות שמוחלפות לרוב אחרי 12 חודשים או 24 חודשים – עלות הסוללות למעשה לעיתים מגיע ל 50% מעלות הסורק כולו – נקודה למחשבה.

שני סוגי הסורקים מאפשרים קריאה של מגוון רחב של סימבולוגיות ברקוד כגון: חד מימדי, דו מימדי , QR CODE , 417PDF ורבים נוספים.

להלן מספר דגמים של סורקי ברקוד אלחוטיים איכותיים ומומלצים :  UNITEC MS351  UNITEC MS352 ZEBRA LS4278 ZEBRA LS3678 HONEYWELL 1991  וכיוצא באלה