מנהל מחסן ממוחשב

ניהול מחסן בשנות ה-90 אל מול ניהול מחסן ב-2020

הרבה עבר על ענף ניהול המחסנים ב-20 ומשהו השנים האחרונות, ואת הפירות קוצרים אנשי לוגיסטיקה, שרשרת הפצה, מנהלים ולקוחות כאחד. קבלו סקירה קצרה של הנעשה בענף במהלך הזמן הזה.

מנהל מחסן ממוחשב – אמצו לחיקכם את הטכנולוגיה

פעמים רבות, זה קורה תוך כדי תנועה. עסק שהתחיל בקטן הולך וגדל, מה שמצריך ממנהלי המחלקות ואנשי ההנהלה לעשות מעשה. לפתוח תקנים חדשים, להגדיל את החלל הפיזי בו העסק יושב, וכמובן לאמץ עוד טכנולוגיות שלא היו פה קודם. עסקים קטנים אולי יכולים להסתפק במחסן צנוע, הזיכרון של העובדים שיודעים מה במלאי והיכן הוא נמצא ותו לא, אבל עסקים גדולים עם מחסנים גדולים שבהם ישנם אלפי פריטים – ממש לא.

יתרה מזאת. לא מעט עסקים התחילו את דרכם עם מחסן פשוט, קטן ונטול ארגון שיטתי, אך עם השנים הבינו שעליהם להכניס שינוי בעסק, לקחת צעד אחורה ולהתבונן בנעשה במחסן בזום-אאוט, ומכאן להתחיל לדאוג לו באופן ספציפי עם תהליכי אוטומציה שחודרים לארגון. נשאלת השאלה – למה לא לעשות את מבעוד מועד, וכבר מהרגע הראשון לדאוג לסיסטמטיות במחסן?

שילוב מחשוב ומחסנים הוא לא רק עניין שקשור להתפתחות העסק, אלא גם לזמנים. בשנות ה-90 היה קורא ברקודים, אבל פחות עסקים השתמשו בו. באופן כללי, בשנות ב-90, מנהל מחסן ממוחשב היה תענוג שהיה שמור רק לעסקים גדולים , צה"ל  ועסקים אחרים הסתפקו במועט. בדומה לטכנולוגיות רבות, עם השנים הן חלחלו מטה, וכיום האמונה הרווחת היא שאין סיבה להסתפק במועט. לא כאשר לטכנולוגיה יש כל כך הרבה להציע בעבורכם.

בשנות ה-90, השימוש בנייר היה נרחב הרבה יותר ולגיטימי הרבה יותר לעומת היום. מן הסתם, הנייר לא מסתנכרן בין העובדים השונים והפונקציות השונות בחברה, הוא מתבלה, הוא נעלם (קרה לכולנו) ומביא איתו לא מעט חסרונות. היו עסקים שעשו שימוש בטבלאות אקסל בהן השתדלו לכתוב מה מצב המלאי בכל רגע נתון, אבל עדיין היה מדובר בהליך ידני מורכב שקל להתבלבל בו ולפספס בו.

במילים אחרות, טוב שהמחשוב נכנס לחיינו, ומציע לנו כל כך הרבה, החל מקורא ברקודים / מסופון במכשיר שנכנס לכף היד ועד רובוטים ותוכנות , ממיינות ומערכי רובוטיקה מתקדמים משולבי WMS.

אוטומציה היא לא מילה גסה

אוטומציה, או כניסה של מנהל מחסן ממוחשב לחיינו, נראית כמו שינוי משמעותי לעסק. בשנות ה-90, אולי אנשי מחסן ולוגיסטיקה עדיין נרתעו מהשימוש בטכנולוגיה ובמחשבים, שעדיין לא היו חלק אינטגרלי מחיינו. לעומת זאת, ב-2020 ואילך, טכנולוגיה היא חלק מחיינו ונחשבת לפשוטה ונגישה הרבה יותר, ומסיבה זו, שיתוף הפעולה שלהם הרבה יותר מובן מאליו. כמובן, כל העסק זוכה ליהנות מכך.

מחשוב בענף הלוגיסטיקה הוא בעצם אותו הליך אוטומציה. למען האמת, בבוס דימקס תוכלו למצוא לא פחות מאשר חטיבת אוטומציה רובוטיקה. בשנות ה-90 היה מדובר בכמעט מדע בדיוני, בעניין שרואים רק בסרטים, אולם כעבור 20 ומשהו שנה, זה כבר נראה כמו עניין טבעי לחלוטין, מתבקש אפילו.

אנשי חטיבת האוטומציה ורובוטיקה ישמחו לסייע לכם להכניס לעסק שלכם את מיטב הטכנולוגיות שיעשירו את העסק שלכם ויהפכו אותו ליעיל מתמיד. כתוצאה מכך, כמובן, תעלה התפוקה שלכם ואתם תוכלו לראות רווחים גדולים מאי פעם. לא עוד פקשושים וטעויות כתוצאה מאלתורים של אנשי הלוגיסטיקה. לא עוד הסתמכות רק על הזיכרון שלהם. לא עוד חוסר סנכרון בין המחלקות השונות. הטכנולוגיה חודרת לעסק שלכם ביעילות רבה מאי פעם.

תוכנות ופיתוחים טכנולוגיים למנהל מחסן ממוחשב – המפתח שלכם להצלחה

בשנים האחרונות, פיתוח של תוכנות לניהול מחסנים נראה כמו עניין טבעי לחלוטין. מערכות כמו WMS Systems, POD Systems, BOS ID ועוד, כל אלו היו בגדר חלום ותו לא, אולם עם השנים הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם הלוגיסטיקה, לצד קורא ברקודים בעל פונקציות רבות מספור, שלא נופל מהסמארטפון שאנו מחזיקים בכיס כיום. כל אלו הופכים את הטיפול במחסן, ספירת המלאי והמעקב אחרי המלאי בכל רגע נתון, לפשוטים וזמינים מאי פעם.

עם השנים, חברת בוס דימקס הלכה והשתכללה. מיותר לציין שהליך שכלול זה ממש לא נעצר. אין לו תאריך התחלה, אמצע או סוף. בכל רגע נתון אנחנו עמלים על אימוץ הטכנולוגיות החמות של הרגע והטמעה שלהן בחברות שונות, כולל החברות הגדולות והמשמעותיות בשוק. לא לחינם הפכה בוס דימקס לחברה זוכת פרסים, כולל פרס של פורסט & סילבן לארגון מחקר בינלאומי.

במילים אחרות, השילוב של הפתיחות של הקהל לטכנולוגיה. הצמא לידע חדש ומעניין בנושא הלוגיסטיקה, מקורא ברקודים ועד תוכנות, וכמובן הפיתוחים שנוספו עם השנים, הפכו את ענף המחסנאות והלוגיסטיקה למתקדמים ופורצי דרך מאי פעם.