ממיינות אוטומטיות במרכזים לוגיסטיים

תרבות המסחר המקוון משנה את השיטות הלוגיסטיות הקיימות, שהולכות ופונות אל שירותי אוטומציה. ממיינות אוטומטיות במרכזים לוגיסטיים הן הפיתרון המועדף על חברות קמעוניות ורשתות שמבקשות לקצר את שרשרת ההספקה ולייעל את המעקב אחר המלאי.
 
אנו עדים לשינוי דרמטי בהרגלי הצריכה שלנו. הטלפונים הניידים הפכו את הקניות המקוונות לאמצעי רכישה מועדף ולמי ששינו את תרבות הצריכה כפי שהכרנו אותה. הקמתן של ענקיות-קניות כמו AMAZON ו-AliExpress מאפשרות לנו גישה אל מיליוני מוצרים מרחבי הגלובוס, הזמינים לנו במרחק הקלקה. למעשה, חברות ושירותי קמעונאות שאינם מתחזקים אתר לממכר מקוון הופכים נדירים יותר ויותר.
 
ואכן, מגמת המעבר של חברות ורשתות למסחר אונליין (E-commerce) היא בגדר עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה. עולם הלוגיסטיקה, בהתאמה, משנה פניו גם הוא ומחפש פתרונות להתמודדות עם פעילות מכירתית מוגברת ועם קיצור מתמיד בזמני ההספקה. השיטות הלוגיסטיות המסורתיות משתדרגות ומשתכללות, ונדרשות להתאים את עצמן לעולם דיגיטלי וגלובאלי. התרבות הלוגיסטית הולכת ומאמצת שירותי אוטומציה.
 
בוס דיימקס מובילה את תהליך השינוי הזה בישראל. לצד היותה ספקית מקצועית של שירותים לוגיסטיים קלאסיים, היא ניצבת בחוד החנית של התאמת המרכזים הלוגיסטיים המקומיים לעידן ה- E-commerce. ממיינות אוטומטיות במרכזים לוגיסטיים הן הפיתרון המוביל בשוק של ימינו ומתפקד כמענה המועדף בקרב חברות וקמעונאים ברחבי העולם. ישראל הולכת ומגלה גם היא את ייתרונותיהן ומצטרפת לשלל חברות ברחבי העולם. 
 
 

ממיינות אוטומטיות במרכזים לוגיסטיים – הלוגיסטיקה של המאה ה- 21

המעבר למסחר אונליין הפגיש את תחום הלוגיסטיקה עם צרכים ואתגרים חדשים. בראשם, ניצב הצורך לכבד מועדי הספקה קצרים במיוחד, לצד קליטה מתמדת של הזמנות מסוגים שונים באופיים, גודלם ומשקלם. גם ניהול המלאי הפך דינמי מאי פעם וכולל טיפול מתמיד באחוזים גדולים של החזרות והחלפות.
 
ממיינות אוטומטיות במרכזים לוגיסטיים פותרות כל אחד מהאתגרים הללו, וייתרונותיהם ברורים:
• התייעלות של שרשרת ההפצה
• טיפול מהיר בהזמנות וקיצור מועדי הספקת המוצרים
• יכולת טיפול בהזמנות של סחורות/טובין מסוגים שונים
• ניהול מלאי יעיל ומבוקר כולל קליטה וליקוט של סחורה, אחסון, חידוש מלאי, דגימה ואריזה, טיפול בפריטים שהוחזרו וטעינת משאיות
 
לצד זאת, הממיינות הן חסכניות בכוח אדם ובהוצאות נדל"ן. ככל שהממיינות צפופות וגבוהות יותר כך חל חיסכון בעלויות השכרה ו/או בנייה המחושבות על פי מטר רבוע. מדובר בייתרון בלתי מבוטל שלוקח בחשבון את מגמת ההתייקרות הנדל"נית באזורים התעשייתיים.

למי מיועד השירות?

בוס דיימקס היא אחת החברות הראשונות בישראל המספקות שירות של ממיינות אוטומטיות למרכזים לוגיסטיים. שירות זה מיועד לחברות מעולם הקמעונאות והסיטונאות ולאתרי רכישות אונליין שמבקשים לקדם משמעותית את זמני הטיפול בחבילות ובהזמנות.
 
השירות מצוין גם עבור רשתות מרובות-סניפים הזקוקות למיון מיידי ויעיל של טובין/סחורה שלוקטה במחסנים. ממיינות אוטומטיות מאפשרות חלוקה אוטומטית ופרודוקטיבית של הסחורה וחלוקתה לפי סניפים, עד לרכבים המפזרים.
 
הממיינות של בוס דיימקס הן מבוססות מסוע ונותנות מענה לסוגים שונים של מיון, החל מזיהוי הפריטים ועד הכוונתם ליעדים ספציפיים בהתאם למוצר, לגודלו ולהיקף העבודה. המערכות הן מותאמות-מערכת ונותנות מענה תפור במיוחד לצרכיו של הארגון. כל זאת – בסביבת עבודה ארגונומית שמאפשרת נוחות ועבודה קלה מול הממשק.