על חשיבות ספירת האינוונטר (מצאי) בעסק

מצאי

ספירת מצאי הינו תהליך אשר צריך להתבצע בכל עסק על מנת לקבל תמונת מצב על הרכוש הקבוע של הארגון - כמותי וסיריאלי. באמצעות ספירת המצאי ניתן לאמת את מצאי הרכוש הקבוע של פריטים ורכוש החברה ולבצע מעקב אחר איבוד, בלאי או גניבות שעלולות להתבצע על ידי לקוחות העסק או עובדי העסק.
מצאי
ספירת המצאי חשובה לארגון במספר היבטים:
א. מאזני / מיסוי (לצורך חישובי פחת).
ב. קבלת תמונת מצב לסיוע בתהליך של קבלת החלטות על רכש מצאי חדש.
ג. הנתונים המתקבלים מסייעים בתהליכים של מעקב תוקף אחריות לציוד והתקשרויות במסגרת של הסכמי שרות.
ספירת אינוונטר הינה פעולה הדורשת זמן, אולם היא אינה דורשת את סגירת העסק (ארגון). לכן, על התהליך להיות מנוהל בחלוקת זמן מוגדר מראש לכל חלק שנספר בארגון.
חברת בוס דיימקס - נקסט ליין מעמידה לרשות העסקים את האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים מסוגם, כוח אדם עתיר ניסיון ומיומן בתחום ובעיקר שקט נפשי ואמינות מלאה בכל הנוגע למהירות, יעילות ונכונות הספירה המתבצעת.
 
ספירות המצאי מתבצעות על מנת למפות שני סוגי רכוש עיקרי של הארגון:
  • ספירה כמותית של רכוש החברה - כסאות,שולחנות, ועוד
  • ספירת פריטים טבועים - פריטים בעלי מספר סידורי, כגון מחשבים,מוניטורים וכו' וביצוע מעקב אחר פרמטרים שונים של הפריט לקבלת תמונת מצב עדכנית

התהליך כולו - משלב ההכנות ועד הספירה בפועל

תהליך ספירת המצאי כולל ארבעה שלבים מרכזיים, כאשר שלב ההכנות המקדמי הינו חשוב במיוחד להצלחת התהליך כולו.
 
ארבעת השלבים המרכיבים את התהליך הינם:
  • הכנות כלליות: שלב זה כולל בין השאר פגישת אפיון צרכים, התקשרות מול מערכת ה ERP, מעבר על פורמט נתוני התשתית, קביעת הירארכיית המיקומים בארגון, אפיון שדות הנתונים בקטלוג, קבלת נתוני ספירה אחרונה ועוד
  • הכנות תפעוליות - שלב זה כולל בין השאר בניית תוכנית עבודה, הגדרות תפוקה, הדרכת עובדים וצעדים חיוניים נוספים
  • הספירה בפועל - זהו השלב המשמעותי ביותר בתהליך וכולל את כל הפעילויות החל מספירת הפריטים הקיימים,טיפול בחריגים, בקרת איכות ופריקת הנתונים למערכת הספירה
  • טיוב נתונים ודוח"ות - טיפול ובדיקת הפריטים והאתרים החדשים שהוקמו בשטח ,הפקת דוחו"ת והעברת הנתונים למערכת הניהול של הארגון.

אמצעי הסריקה - חדשנות בחזית הטכנולוגית

על מנת להבטיח ספירה מדוייקת ברזולוציות הגבוהות ביותר, עומדים לרשות אנשי המקצוע שלושה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים:
  • אפליקציה ייעודית לספירת אינוונטר (mINV) – על גבי מע' הפעלה אנדרואיד 
  • מסופון ייעודי הכולל סורק ברקוד מובנה
  • טלפון חכם עם חיבור BT לסורק ברקוד נייד
כל אלו נועדו להבטיח ספירה מדוייקת ואמינה בכל תנאי שטח ותחת כל סוגי האילוצים.

החסרונות של ספירת מצאי שמתבצעת על ידי עובדי החברה

בעבר, לפני שהומצאו תוכנות חכמות לניהול ספירת מצאי, היו צריכים עובדי החברה לבצע את הספירה בעצמם. אמנם, הדבר התבצע במסגרת עבודתם אך סביר להניח כי הם היו מעדיפים לעסוק בעבודה הרגילה שכן מדובר בתהליך ארוך ומתיש.
בעיה נוספת של ספירת מצאי בצורה זו היא שבמידה והעובדים אינם מרוכזים, או חלילה גונבים מהעסק, יהיה להם אינטרס לבצע את הבדיקה באופן שאינו מדויק.
 
על מנת להבטיח ספירה מדויקת ואמינה, החלו יותר ויותר בעלי עסקים להיעזר בשירותיהם של סופרי מצאי מקצועיים המועסקים בחברה חיצונית ואשר מבטיחים שהספירה תתבצע ללא אינטרסים. מבחינת בעלי העסק היתרונות ברורים והספירה מתבצעת במהירות רבה ובאופן מדויק וחוסכת הרבה לחצים וכאבי ראש. החברה המובילה בתחום זה בישראל הינה בוס דיימקס - נקסט ליין.

בוס דיימקס - נקסט ליין – ספירת מצאי בראש שקט

את כל האתגרים הנלווים לספירת המצאי ניתן לפתור כיום בקלות בעזרת חברת בוס דיימקס - נקסט ליין המספקת את השירות המקיף והמדויק ביותר בתחום ספירת מצאי של בתי עסק. השירות מתבצע על ידי מערכת אינוונטור אשר מבצעת את הספירה במהירות ובדיוק ומבטיחה נתונים אמינים מבלי להפסיד יום עבודה.
 
המערכת יכולה להתממשק לכל תוכנות הניהול הקיימות בארץ וכוללת סורק ברקוד, מנהל מחשוב אשר מתפעל תקלות ומספקת דוחות שמאפשרות לבית עסק לאתר כל פריט במהירות. החיים מספיק לחוצים והעבודה קשה גם ללא ספירת המצאי הנושנה – הקלו על עצמכם והתקדמו אל הטכנולוגיה החדשה והמבטיחה. שירותים נוספים שהחברה מספקת הינם שירותי ייעוץ לביצוע ספירת מצאי ואספקת כלים לספירה עצמית. חברות וארגונים מובילים (כגון משרד החקלאות) השכילו להבין כי מדובר בשירות מיקור חוץ איכותי ואמין והחלו לעבוד עם החברה וליהנות מכל יתרונותיה.
 
אם אתם מעוניינים לשפר את תפקוד העסק, לבצע את הספירה באופן מדויק ובלתי תלוי, לחסוך זמן יקר , להקל על העובדים , לחסוך לחצים מיותרים ולהתמקד בעבודה השוטפת, מומלץ עבורכם להצטרך למעגל הלקוחות המרוצים ולקבל את שירותי החברה.

על בוס דיימקס - נקסט ליין - מומחים בניהול ספירות מצאי ומלאי

חברת בוס דיימקס - נקסט ליין מספקת מכלול שירותים מקיף וייעוץ לדרכי ביצוע ספירת המלאי / מצאי לארגונים וחברות שונות, במחסנים גדולים, מרכזים לוגיסטיים, רשתות קימעונאיות, חנויות עצמאיות, זכיינים ועוד. במסגרת סל השירותים אותה היא מציעה, החברה מספקת פתרונות ספירות מלאי מתגלגלות, מדגמיות, רבעוניות, חצי שנתיות וספירות סוף שנה.
 
לשם ביצוע הספירות, מועסק כוח אדם מיומן האמון על הספירה המדוייקת והאמינה ביותר. כמו כן, עושה החברה שימוש במסופונים ומכלול פתרונות טכנולוגיים המתממשקים לכל סוגי תוכנית ניהול האספקה הנהוגות בארץ.