מיקור חוץ בנושא העברת מחסנים

מיקור חוץ בנושא העברת מחסנים
בארגונים רבים במגזר העסקי ההבנה שזמן שווה כסף, באה לידי ביטוי ברמה המקצועית בתחומים שאינם קשורים לליבה המרכזית של הארגון. השימוש בעובדים או גופים חיצוניים לארגון לביצוע משימות או תפקידים שקשורים בארגון נקראים מיקור חוץ- או בשם המוכר יותר שלהם אאוטסורסינג- Outsourcing. המהות של הוצאת עבודה לקבלן חיצוני לביצוע פעולות שלא נמצאות בליבת הארגון מאפשרת לארגון להתמקד במה שהוא טוב בו ולמקד את המשאבים בצורה יעילה ונכונה. העברת הניהול של משימות שלא מצויות בבסיס הליבה של הארגון למי שכן מקצועיים בהן מאפשרת גם את ביצוע המשימות הללו בצורה טובה יותר ולרוב הן גם חוסכות כסף.

ההתפתחות הטכנולוגית במיוחד בתחומי מערכות המידע והאינטרנט השפיעו רבות על כל תפיסת הכלכלה כך שהרבה מאוד תחומים שבעבר היו מבוצעים בתוך הארגון הפכו לאפשריים ויעילים יותר לביצוע בשלט רחוק.

הרבה מאוד תפקידים הקשורים בשיווק מתאפשרים לביצוע מרחוק ומאפשרים לארגון לפעול מבסיס קטן יותר ויעיל יותר- מה שכמובן גם חוסך הרבה מאוד כסף.
עבודות הניהול הפכו לכאלה שמשלבות ניהול עובדים בבסיס החברה וניהול של קבלנים חיצוניים בתחומים אחרים. הבחירה איזה ספק חיצוני לקחת לתפקיד היא באחריות המנהל הרלוונטי אך בהיעדר יחסי עובד מעביד בשכירת ספק חיצוני כאשר התוצאות אינן משביעות רצון ניתן להחליף את הספק במהירות בספק אחר.

איפה מיקור חוץ בא לידי ביטוי?


בנוסף לפעולות הקשורות לתחום השיווק, אחד התחומים הבולטים שבהם חברות רבות עושות שימוש בספקים חיצוניים הוא נושא הניהול תקין של מלאי. אם לדוגמא חברה זקוקה לעבור מקום ויש צורך להעביר את המחסן. שכירת חברה חיצונית שתוכל לסייע לה להעביר את המחסן בצורה נכונה מהירה ויעילה תהיה עדיפה בהרבה מאשר לתת לצוות העובדים לבצע את המשימה.

לפני שמעבירים מחסן צריך לבצע ספירות מלאי מספר פעמים – גם אם המעבר לא מתקיים בדיוק בסוף השנה. הסיבה לכך שצריך לבצע מספר ספירות מלאי. לפני האריזה ולאחר הפריקה במקום החדש – ובמידה ויש הבדלים ופערים לספור שוב ולגלות את הסיבות לפערים ותיקונם.

היכולת לבצע ניהול תקין של המלאי חשובה מאין כמותה תמיד. ובמיוחד בעת מעבר כשכל הסחורה בעצם יוצאת מאזור השליטה לשליטה של ידיים אחרות. האפשרות לאבד סחורה או לקבל בסיום המעבר סחורה במצב לא טוב לשימוש מאיימת על הרבה ארגונים ומחייבת עבודה עם חברות אמינות מאוד ובעלות ביטוח.

אחת מהדרכים היעילות והבטוחות לנהל את המלאי גם בטיפול של מיקור חוץ וגם במצבי מעבר וניידות של המחסן יכולים להתאפשר במידה והמלאי ממוחשב.

מה ההבדל בין מלאי ממוחשב למלאי רגיל?


בעידן שבו אנחנו חיים הטכנולוגיה מאפשרת לא רק שימוש במיקור חוץ אלא גם את האפשרות לניהול מרחוק של מוצרים באמצעים טכנולוגיים חכמים- מה שמכונה IOT. (האינטרנט של הדברים). ברגע שהמלאי מחובר באמצעים טכנולוגיים חכמים לחיישנים ניתן לעקוב אחריו בכל נקודה ונקודה ובכל זמן בשלט רחוק.
וכמובן המלאי מסונכרן כל הזמן למחשב המרכזי של החברה וניתן לראות בכל רגע את כל הנתונים המדויקים לגביו.

העברת המלאי למלאי ממוחשב מאפשרת באמצעות תגים חכמים וחיישנים לדעת כמה מלאי נמצא בדיוק באיזה מקום וגם במעבר של המחסן למקום אחר, ניתן לעקוב אחרי המלאי ולוודא ששום דבר לא אובד.

בנוסף, השימוש במלאי ממוחשב מיתר את הצורך לבצע ספירות מלאי בשיטה הישנה ולחסוך הרבה מאוד זמן וכמובן גם כסף בדרך הזו.

אנחנו בדיימקס בעלי ניסיון רב בהענקת שירותים לחברות וארגונים רבים ובהעברת הארגון לטכנולוגיות חדשות ומתאימות לצרכים ולמגבלות הארגון בהתאמה אישית. דיימקס מאפשרת גם ניהול מלאי, ספירות מלאי ועזרה בהעברת המלאי למלאי ממוחשב. צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם – כל מה שתצטרכו לעשות הוא להקליק פה