פתרונות אחסון

פתרונות אחסון
זמן שווה כסף - זו הנחת ייסוד מהותית ובסיסית בעסקים. בחברות המספקות מוצרים ובעלות סחורה שיש לאחסן אותה, הזמן הוא מרכיב קריטי והוא נמדד מרגע הייצור והאריזה ועד להגעת המוצר פיזית לצרכן, בנקודת המכירה.
ככל שהזמן בין השלבים יתקצר, כתוצאה מיעילות בכל שלבי הפעילות- החברה תחסוך כסף-הרבה כסף!

פתרונות עבר

רוב פתרונות האחסון מבוססי מערכות ברקוד, הקיימות היום, מחייבות עבודה הכוללת מספר פעולות הכרחיות, אדם שינהל את הברקודים , ידפיס אותם על גבי מדבקות , אדם שינהל את תהליך ההדפסה הרציף, הדבקת הברקודים על המוצרים באופן ידני, זיהוי המוצרים באמצעות סריקה ע"י מסופון מיוחד צמוד למוצר ע"י מחסנאי או מוכר בקופה. כל הפעולות הללו גם דורשות זמן וגם מחייבות כח אדם וכרוכות בשימוש בנייר מדפסות דיו מסופונים וחשמל. כל פעילות ניהול המלאי בכל אחד מהשלבים שעובר המוצר משלב סיום הייצור שלו ועד הגעתו לצרכן הסופי מצריכות ניהול צמוד, שמחייב הימצאות פיזית של עובד, בקרבת המוצר הספציפי. על מנת לאתר מוצר מסוים במחסן, /בחנות, או במידה ומנהל רוצה לבדוק או לספור את המלאי או לעקוב אחר ניהול הסחורה מרחוק הוא נדרש למספר עובדים שיבצעו מספר רב של פעולות ידניות בעצמם שייקחו להם ולחברה זמן, אנרגיה וכמובן יעלו כסף. 

שלב הייצור והאריזה

כל המידע שניתן להזין אודות המוצר והתן המידע הרלוונטי אודות היעד הסופי אליו עתיד המוצר להגיע הליך היצור, כולל תאריך, שעה ומיקום ,נאסף ונרשם אוטומטית.
בכל פעם שהסחורה/טובין/מקט"ים עם המשדר עוברת בקרבת המקלטים מידע מסונכרן בניהם בזמן אמת.
המידע נאסף מהמקלטים READER ומועבר למרכז הבקרה הלוגיסטי של היצרן לצורכי התאמה בין הכמות המוזמנת לכמות המיוצרת והמשולחת, ולצרכי ניהול ומעקב.

שינוע, מיקום, מיון
לכל מוצר יש את המיקום שלו במחסן. מערכת בקרה המבוססת על הטכנולוגיה החדשה, תזהה ניסיון אחסון של מוצרים שאינו תואם למקום המוקצה ותתריע על כך למערכת הבקרה והן בנקודת המדף המסוימת.
הטכנולוגיה מאפשרת למיין את המוצרים בקלות הודות לתגים שעליהם וכך גם לזרז וליעל את התהליך של מיון המוצרים והשינוע שלהם למקומם במחסן.
ככל שהמוצרים עוזבים את המחסן מהר יותר כך התהליך יעיל יותר- היינו מהירות גלגול מלאי גדולה יותר ומהירות גבוהה יותר פר שורת ליקוט במחסנים.

קליטת מוצרים יעילה
גם התהליך של קליטת הסחורה/טובין/מקט"ים במחסנים של היצרן ואו של הלקוח צורכת זמן ואנרגיה. צריך למיין את הסחורה ולאחסן אותה במקום המיועד לה, תוך רישום ובקרה.
הטכנולוגיה החדשה תפחית זמן ותחסוך אמצעים ידניים בכל הקשור לקליטת הסחורה למלאי, מיונה ושילוחה לאחסון על פי ההקצאות הלוגיסטיות שהוטמעו במערכת המחשב.

משלוחים מורכבים
אם עד כה, הכנת משלוחים עם סוגים שונים של סחורה המיועדים לאותה נקודות מכירה, דרשה הכנה ידנית, הרי שהטכנולוגיה החדשה תיעשה באופן אוטומטי ומכאני.
התקשורת בין התג למקלט ( READER) נעשית אוטומטית מעת שהתג נכנס לטווח הקליטה של המקלט..
הטכנולוגיה החדשה מקדמת תכנון מוקדם ושימוש באמצעי תחבורה – משאיות, רכבות, מטוסים, אניות – בצורה יעילה יותר.
הסחורה המשולחת מיידעת את מיקומה לכל המערכות שעוקבות אחריה מעת שילוחה ועד הגעתה, ללא תלות בפעולות ידניות.

חשוב לציין כי תגי RFID נחלקים למספר סוגים:

תגים פסיביים – ללא מקור מתח וללא סוללה שאינם מאפשרים כתיבה על התג.
תגים פסיביים שמאפשרים כתיבה על התג .
תגים אקטביים מבוססי RF בהם מותקנת סוללה
תגים אקטביים מבוססי טכנולוגיית BLUE TOOTH דור רביעי

לכל אחד מסוגי התגים והטכנולוגיות יש יתרונות שונים וחסרונות.
על מנת לאפיין פתרון נכון ומתאים לצורכי הארגון יש לבצע תהליך אפיון פרויקט וצרכים מסודר .